м. Суми, вул. Харкiвська, 35

60-44-46, 60-44-50 (факс), 60-46-04 («гаряча лінія»)

dszn@smr.gov.ua

Опікунською радою при органі опіки та піклування Сумської міської ради 25 червня проведено чергове засідання, під час якого підведені підсумки не лише за І півріччя поточного року, а опрацьовано результати роботи за 6 років

25 червня опікунською радою при органі опіки та піклування Сумської міської ради було проведено чергове засідання, під час якого підведені підсумки  за І півріччя поточного року та опрацьовано результати роботи за 6 років. Цей період є невипадковим, оскільки з липня 2013 року повноваження щодо вирішення питань опіки та піклування над повнолітніми особами було передано до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради.

Слід зауважити, що опікунську раду при органі опіки та піклування Сумської міської ради згідно з розподілом обов’язків очолювало 3 заступники міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, з січня 2016 року до теперішнього часу – Дмітрєвская А.І.

Так, за вказаний період проведено 75 засідань дорадчого органу, відповідно підготовлено та прийнято стільки ж рішень виконавчого комітету Сумської міської ради, в т.ч. з початку року – 6. Заявниками за цей час подано 604 заяву з питань, що входять до компетенції органу опіки та піклування, в січні-червні 2019 року – 28.

Згідно з наданими пропозиціями підготовлено та направлено до судових органів 210 подань щодо кандидатур опікунів, 56 опікунів призначено рішеннями виконавчого комітету Сумської міської ради. Як наслідок опікунами стали 266 громадян, з початку 2019 року – 13.

Протягом 6 років прийнято участь у 763 судових засіданнях, в т.ч. в І півріччі 2019 року – 37.

Орган опіки та піклування Сумської міської ради виступав заявником у 14 справах, в т.ч. з питань призначення опіки – 6, звільнення опікунів у зв’язку з неналежним виконанням обов’язків – 5, поновлення дієздатності повнолітнім особам – 3. Судовими органами задоволено 12 з цих заяв.

Опікунам надано 67 дозволів на укладання правочинів з нерухомим майном недієздатних з метою покращення житлово-побутових умов та захисту майнових прав підопічних, в поточному році – 9.

Рішеннями виконавчого комітету Сумської міської ради було зареєстровано 3 імені помічників дієздатних фізичних осіб, які за станом здоров’я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати обов’язки, з початку 2019 року таких заяв на розгляд не надходило.

Оновлюється та підтримується в актуальному стані реєстр недієздатних повнолітніх осіб, до якого внесено відомості про 439 осіб, відповідна інформація внесена до Централізованого банку даних з проблем інвалідності.

Згідно із затвердженими графіками проведено 2941 обстеження житлово-побутових умов проживання недієздатних осіб, 3226 громадянам надано методичну допомогу з питань опіки та піклування над повнолітніми особами, які за станом здоров’я не можуть здійснювати свої права та виконувати обов’язки, протягом І півріччя 2019 року – 360 та 283 відповідно.

Сформовано архів опікунської ради, до якого з різних підстав внесено 292 особові справи недієздатних осіб та матеріалів, наданих заявниками та судовими органами, в т.ч.: 202 – в зв’язку зі смертю підопічних, 70 – залишенням судами без розгляду, 13 – зміною місця проживання, 6 – відновленням дієздатності.

Відповідно до Програми «Місто Суми – територія добра та милосердя» 7 опікунам, у яких під опікою перебуває по 2 повнолітніх недієздатних особи, починаючи з 2016 року виплачується одноразова матеріальна допомога (один прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, на кожного недієздатного).

Висвітлено діяльність органу опіки та піклування Сумської міської ради у 55 інформаційних матеріалах та проведено 14 інформаційних заходів (брифінги, засідання «круглого столу», наради, семінари та консультації громадян) з питань опіки та піклування.

Нагадуємо, що засідання опікунської ради проводяться кожен останній вівторок місяця, допомогу з питань, що входять до компетенції дорадчого органу, можна отримати за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 35, кабінети 210 та 211, тел. 60-45-21, 60-44-48».