Нова електронна послуга «е-малятко»: які переваги чекають на сумчан?

Постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691 затверджено Порядок надання комплексної послуги «е-малятко».

Експериментальний проект «е-малятко» реалізовуватиметься протягом 2020-2022 років.

На практиці це означитиме ще більшу зручність для громадян, оскільки за однією заявою, в тому числі й онлайн, українці зможуть отримати всі супутні адміністративні послуги, пов’язані з певною життєвою або бізнес-подією.

Послуга «е-малятко» дозволить батькам уже наступного року отримати комплексну послугу, яка об’єднає одразу 9 послуг:

  • державна реєстрація народження та визначення походження дитини;
  • реєстрація місця проживання новонародженої дитини;
  • внесення відомостей про дитину до Реєстру пацієнтів, що ведеться у центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я;
  • реєстрація її у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;
  • призначення допомоги при народженні дитини;
  • видача посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї;
  • призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;
  • визначення належності новонародженої дитини до громадянства України;
  • внесення інформації про новонароджену дитину до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номеру запису в ньому.

Подати заяву батьки зможуть одразу ж в пологовому будинку, в ЦНАПі, онлайн, в органі державної реєстрації актів цивільного стану або поштою.

Під поняттям «новонароджена дитина» розуміється дитина, яка не досягла одного року з дня її народження.

Комплексна послуга «е-малятко» надається виключно за бажанням батьків дитини чи одного з них шляхом подання заяви про державну реєстрацію народження, що містить відомості, необхідні для надання послуг.

Крім запровадження послуги «е-малятко», також пропонується забезпечити можливість батькам дитини віком до 14 років зареєструвати її місце проживання шляхом подання документів в електронній формі за умови, що така реєстрація здійснюється за наявним у реєстрі територіальної громади зареєстрованим місцем проживання батьків чи одного з них.

Водночас забезпечується можливість фізичним особам віком від 14 до 18 років під час оформлення паспорта громадянина України вперше зареєструватися у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків у порядку, визначеному Державною міграційною службою та Державною податковою службою.

Запропонований механізм надання таких послуг, дозволить мінімізувати кількість документів та процедурних дій, що вимагаються для їх отримання і значно зменшить адміністративне навантаження на батьків.

З цього приводу 15 листопада в департаменті була проведена нарада керівників управління «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми», департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради, Сумського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Сумській області.

Під час наради вирішувались питання надання адміністративних послуг безпосередньо через адміністраторів управління «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми».